Σύστημα ανίχνευσης πεζών πρόκειται να τοποθετήσει σε ορισμένα μοντέλα της η Volvo. Στόχος, η δραστική μείωση των τροχαίων.
Με τη χρήση του επαναστατικού συστήματος το οποίο φρενάρει αυτομάτως το αυτοκίνητο όποτε κάποιος περνάει από μπροστά του, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία εκτιμά ότι μπορεί να μειώσει τον αριθμό των πεζών που σκοτώνονται σε τροχαία κατά 20% και τον αριθμό των τραυματιών κατά 30%.
Με τη χρήση του επαναστατικού συστήματος το οποίο φρενάρει αυτομάτως το αυτοκίνητο όποτε κάποιος περνάει από μπροστά του, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία εκτιμά ότι μπορεί να μειώσει τον αριθμό των πεζών που σκοτώνονται σε τροχαία κατά 20% και τον αριθμό των τραυματιών κατά 30%.
Οι δοκιμές έγιναν με επιτυχία σε ένα πρωτότυπο του νέου S60. Στο εξής, ο ίδιος τύπος αυτοκινήτου θα μπορεί να φέρει προαιρετικά στον εξοπλισμό του το αποκαλούμενο...
Σύστημα Αυτόματης Ακινητοποίησης και Ανίχνευσης Πεζών (Full Auto Brake and Pedestrian Detection) ενώ το προνόμιο αυτό θα έχουν και άλλα δύο μοντέλα της Volvo: τα XC60 και V60.Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, η Volvo εξελίσσει εδώ και δέκα χρόνια το συγκεκριμένο σύστημα το οποίο αποτελείται από τρία τμήματα: ένα ραντάρ στη μάσκα, μία κάμερα πίσω από τον εσωτερικό καθρέφτη οπισθοπορείας και μία κεντρική μονάδα ελέγχου.
Ο ρόλος του ραντάρ και της κάμερας είναι να «σαρώνουν» τον δρόμο. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο ανιχνεύει τα αντικείμενα που βρίσκονται μπροστά από το όχημα υπολογίζοντας και την απόστασή του από αυτά, ενώ η κάμερα «διαπιστώνει» την ταυτότητά τους. Σε περίπτωση ανάγκης, μία ηχητική και μία οπτική προειδοποίηση (στο head - up display) γνωστοποιούν την ύπαρξη του εμποδίου στον οδηγό. Εάν αυτός δεν αντιδράσει άμεσα και το σύστημα διαγνώσει επικείμενη σύγκρουση, ενεργοποιεί άμεσα, και με πλήρη ισχύ, το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου.
Ο Τόμας Μπρόμπεργκ, σύμβουλος ασφαλείας στη Volvo, εξηγεί ότι «για τη σχεδίαση του τελικού συστήματος που εξοπλίζει τα μοντέλα παραγωγής λαμβάνουμε υπόψη μας μία σειρά από παράγοντες, όπως τις συνθήκες της κίνησης στον δρόμο, την κατάσταση του οδοστρώματος και τις καιρικές συνθήκες. Μέχρι στιγμής, έχουμε συλλέξει δεδομένα από περισσότερα από 500.000 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες. Με βάση αυτά τα δεδομένα έχουμε κάνει πάρα πολλές προσομοιώσεις σε υπολογιστή».
Απώτερος στόχος, είναι μέχρι το 2020 να μην εμπλέκεται κανένα Volvo σε θανατηφόρο δυστύχημα με πεζό σε αστικό περιβάλλον. Το νέο σύστημα που λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 42 χιλιόμετρα την ώρα προορίζεται, πράγματι, για την πόλη. Επίσης, δεν λειτουργεί ακόμη τη νύχτα ή όταν έχει ομίχλη.
«Μέχρι τώρα, ο στόχος ήταν να βοηθήσουμε τον οδηγό να αποφύγει τη σύγκρουση με άλλα οχήματα. Πλέον, κάνουμε ένα σημαντικό βήμα προόδου, διασφαλίζοντας την ακεραιότητα και των πεζών. Επιπλέον, από το 50% της δύναμης πέδησης, που χρησιμοποιούν τα υπάρχοντα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος για την αποφυγή σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα, προχωρήσαμε στο 100% εφόσον πρόκειται για σωματικά εκτεθειμένο πεζό», κατέληξε ο Τόμας Μπρόμπεργκ.