Το Google προχώρησε το Φεβρουάριο σε μια ριζική αλλαγή των αλγορίθμων της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης του Διαδικτύου, με σκοπό να πάψουν να εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων του,
σάιτ που θεωρεί ότι εκμεταλλεύονται τη δημοτικότητα κάποιων κριτηρίων για να δώσουν «απαντήσεις», προσελκύοντας πολύτιμα βλέμματα σε σάιτ με περιεχόμενο «χαμηλής ποιότητας» και πολλές, πολλές διαφημίσεις.
Φαινόμενο για το οποίο έχει δεχτεί πολλά αρνητικά σχόλια, το Google απάντησε θέτοντας σε εφαρμογή μια ριζική αλλαγή στον τρόπο που «σκέφτεται» και ταξινομεί τα αποτελέσματα. Σκοπός της αλλαγής αυτής είναι να διακρίνει εάν πρόκειται για μια σελίδα που «τραβάει» περιεχόμενο από άλλες διαδικτυακές πηγές ώστε να ανταποκρίνεται σε δημοφιλή query, ή που φτιάχτηκε για να απαντάει σε δημοφιλή query και να την κατατάξει (πολύ) χαμηλότερα από την 1η θέση που συχνά κέρδιζε στο παρελθόν. Φυσικά, ο τρόπος που το κάνει δεν έγινε ευρύτερα αποδεκτός, αφού από την αλλαγή αυτή άλλαξαν οι απαντήσεις του Google στο 12% των επερωτήσεων τουλάχιστον στις ΗΠΑ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον αποτελεί η κόντρα που γεννήθηκε με τα σάιτ μεγάλων σάιτ που αντί μικρού αντιτίμου ή κάποιων δώρων καλούν τους επισκέπτες ή τα μέλη τους να δημοσιεύουν τα δικά τους άρθρα.