Σαν «βροχή» πέφτουν τα αιτήματα πολιτών για αγορά φθηνών και ποιοτικών προϊόντων, χωρίς μεσάζοντες,
στην ιστοσελίδα της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Νομού Πιερίας, μετά το επιτυχημένο «πείραμα» της πατάτας.
Η Εθελοντική Ομάδα Δράσης Πιερίας πλέον στο ρυθμό των ίδιων των πολιτών, δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων το μέλος της Κώστας Τζομίδης, εξηγώντας ότι ήδη προλειαίνεται το έδαφος προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία αγοράς ελαιολάδου απευθείας από τους παραγωγούς, με στόχο να παρακαμφθούν οι μεσάζοντες και να φτάσει το προϊόν στα νοικοκυριά σε πολύ χαμηλές τιμές. Όπως εξήγησε, σε έρευνα που διεξήχθη μέσω της ιστοσελίδας της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Νομού Πιερίας, οι πολίτες, σε ποσοστό 54,8% επέλεξαν το ελαιόλαδο ως το προϊόν που θα επιθυμούσαν να διακινηθεί κατά τον ίδιο τρόπο με την πατάτα. Στη λίστα των προτιμήσεων των πολιτών συγκαταλέγονται, επίσης, τα εξής προϊόντα: αλεύρι (10,7%), μακαρόνια (8,5%), φασόλια (7,9%), ρύζι (7,4%), πατάτες (3,8%) κρεμμύδια (3,1%), φακές (2,3%) και ρεβίθια (1,5%). Μάλιστα, σε ό,τι αφορά ειδικότερα τα φασόλια, όπως ανέφερε ο κ. Τζομίδης, η Ομάδα βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο διαπραγματεύσεων με παραγωγό των Πρεσπών και δεν αποκλείεται- εφόσον οι συζητήσεις ευοδωθούν- τα φασόλια να φτάσουν στα χέρια των ενδιαφερόμενων καταναλωτών ως και 50% φθηνότερα. Όπως διευκρίνισε ο κ. Τζομίδης, σε κάθε συμφωνία που συζητείται, προτού κλείσει οριστικά, η ομάδα διασφαλίζει στο μέγιστο δυνατό βαθμό ότι τα προϊόντα που διανέμονται στους καταναλωτές είναι υψηλής ποιότητας. «Κοιτάμε τα πιστοποιητικά των παραγωγών, ενώ, εάν κριθεί αναγκαίο, ιδίως για τη διάθεση ευπαθών προϊόντων, δεν αποκλείεται να καταφύγουμε για αναλύσεις ακόμα και στο Χημείο του Κράτους» ανέφερε χαρακτηριστικά. Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι προετοιμασίες για το προσεχές Σάββατο 3 Μαρτίου, οπότε και θα παραδοθούν άλλοι 75 τόνοι πατάτας σε 1.100 οικογένειες της Κατερίνης και πολίτες γειτονικών Νομών. Αντίστοιχη δράση οργανώνεται και στη Βέροια, όπου τα μέλη της «Οικολογικής Ομάδας Βέροιας» θα διαθέσουν πατάτες με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή από τον παραγωγό κατευθείαν στον καταναλωτή. Αθήνα, Βόλος, Λάρισα και Θεσσαλονίκη βρίσκονται, επίσης, πολύ κοντά στο να οργανώσουν παρόμοιες δράσεις.