Καταναλωτές που αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς συρρέουν καθημερινά στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ, του ΟΤΕ και της ΕΥΔΑΠ, προκειμένου να επιτύχουν διακανονισμό της πληρωμής των οφειλών, σχηματίζοντας μεγάλες ουρές.
Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την τσέπη των Ελλήνων, σε βαθμό που πολλοί δυσκολεύονται να φανούν συνεπείς ακόμα και στις πλέον βασικές τους υποχρεώσεις.
Η «άτυπη» αυτή διαδικασία του διακανονισμού των οφειλών ίσχυε ανέκαθεν στις εν λόγω υπηρεσίες, ωστόσο ο αριθμός των πολιτών, που καταφεύγουν σ’ αυτήν έχει αυξηθεί δραματικά τους τελευταίους μήνες, αφού όλο και περισσότεροι «δεν έχουν να πληρώσουν», όπως λένε, ενώ η τάση είναι συνεχώς αυξητική, δεδομένων και των νέων «καυτών» τιμολογίων των επιχειρήσεων κοινής οφέλειας.
Στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ, στο κέντρο της Αθήνας, περιμένουν υπομονετικά άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, προκειμένου να διευκολυνθούν για την αποπληρωμή των λογαριασμών τους. Συνταξιούχοι, μισθωτοί, άνεργοι, φοιτητές, ελεύθεροι επαγγελματίες, ακόμα και επιχειρηματίες κάνουν πρόχειρους υπολογισμούς για την αποπληρωμή των δόσεων.
«Χρωστάω 350 ευρώ. Δεν κατάφερα να πληρώσω τους δύο τελευταίους λογαριασμούς. Ο διακανονισμός που έκανα είναι για τρεις μήνες. Θα πληρώσω τον πρώτο μήνα 120 ευρώ, τον δεύτερο 100 και τον τρίτο 130 ευρώ», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Χριστίνα, συνταξιούχος εκπαιδευτικός.
«Η ΔΕΗ είναι μία επιχείρηση εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Αυτό που την ενδιαφέρει είναι να πάρει με κάποιον τρόπο τα λεφτά της. Δεν τη συμφέρει να μην διευκολύνει τους πελάτες της, από την στιγμή που δεν έχουν να πληρώσουν άμεσα, γιατί πολύ απλά, εάν τους κόψει το ρεύμα, θα τους χάσει από πελάτες και τότε δεν θα εισπράξει τίποτα, αφού η νομική διεκδίκηση των ποσών θα της κοστίσει πολλά περισσότερα», αναφέρει ο κ. Χρήστος, επιχειρηματίας.
Ο Δημήτρης είναι λογιστής σε ιδιωτική εταιρεία. Σε ένα από τα γραφεία της εταιρείας, το ρεύμα «κόπηκε». «Δεν μας κάνουν διακανονισμό. Ζητούν όλο το ποσό για να συνεχίσουν την παροχή. Καλό θα ήταν να είχαμε κάνει τον διακανονισμό πριν φτάσουμε σε σημείο να το “κόψουν”. Τώρα απλά πρέπει να συγκεντρώσουμε το ποσό και να ξεχρεώσουμε», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η «άτυπη» αυτή διαδικασία του διακανονισμού των οφειλών ίσχυε ανέκαθεν στις εν λόγω υπηρεσίες, ωστόσο ο αριθμός των πολιτών, που καταφεύγουν σ’ αυτήν έχει αυξηθεί δραματικά τους τελευταίους μήνες, αφού όλο και περισσότεροι «δεν έχουν να πληρώσουν», όπως λένε, ενώ η τάση είναι συνεχώς αυξητική, δεδομένων και των νέων «καυτών» τιμολογίων των επιχειρήσεων κοινής οφέλειας.
Στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ, στο κέντρο της Αθήνας, περιμένουν υπομονετικά άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, προκειμένου να διευκολυνθούν για την αποπληρωμή των λογαριασμών τους. Συνταξιούχοι, μισθωτοί, άνεργοι, φοιτητές, ελεύθεροι επαγγελματίες, ακόμα και επιχειρηματίες κάνουν πρόχειρους υπολογισμούς για την αποπληρωμή των δόσεων.
«Χρωστάω 350 ευρώ. Δεν κατάφερα να πληρώσω τους δύο τελευταίους λογαριασμούς. Ο διακανονισμός που έκανα είναι για τρεις μήνες. Θα πληρώσω τον πρώτο μήνα 120 ευρώ, τον δεύτερο 100 και τον τρίτο 130 ευρώ», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Χριστίνα, συνταξιούχος εκπαιδευτικός.
«Η ΔΕΗ είναι μία επιχείρηση εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Αυτό που την ενδιαφέρει είναι να πάρει με κάποιον τρόπο τα λεφτά της. Δεν τη συμφέρει να μην διευκολύνει τους πελάτες της, από την στιγμή που δεν έχουν να πληρώσουν άμεσα, γιατί πολύ απλά, εάν τους κόψει το ρεύμα, θα τους χάσει από πελάτες και τότε δεν θα εισπράξει τίποτα, αφού η νομική διεκδίκηση των ποσών θα της κοστίσει πολλά περισσότερα», αναφέρει ο κ. Χρήστος, επιχειρηματίας.
Ο Δημήτρης είναι λογιστής σε ιδιωτική εταιρεία. Σε ένα από τα γραφεία της εταιρείας, το ρεύμα «κόπηκε». «Δεν μας κάνουν διακανονισμό. Ζητούν όλο το ποσό για να συνεχίσουν την παροχή. Καλό θα ήταν να είχαμε κάνει τον διακανονισμό πριν φτάσουμε σε σημείο να το “κόψουν”. Τώρα απλά πρέπει να συγκεντρώσουμε το ποσό και να ξεχρεώσουμε», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
πηγή: newsit.gr