Την περασμένη Παρασκευή ημέρα που ο πρωθυπουργός είδε διαμηνύσει στους υπουργούς του, μέσω του κυβερνητικού εκπροσώπου,
να μην κάνουν του κεφαλιού τους και να στέλνουν προς έγκριση στο πρωθυπουργικό γραφείο κάθε νομοσχέδιο ή τροπολογία, ο υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης κατέθεσε την επίμαχη τροπολογία για τους βυτιοφορείς.
Με τη ρύθμιση αυτή, το επάγγελμα των βυτιοφορέων Δημόσιας Χρήσης παραμένει σε καθεστώς «επιλεκτικής προστασίας» για διάστημα άλλων οκτώ χρόνων, πράγμα που έχει προκαλέσει «τσουνάμι» αντιδράσεων.
Οι ιδιοκτήτες των άλλων φορτηγών ΔΧ καταγγέλλουν ότι το υπουργείο Μεταφορών «κλείνει εκ νέου το επάγγελμα της μεταφοράς καυσίμων έως το 2020, καθώς διατηρεί τα προκλητικά προνόμια για μια μειοψηφία 700-800 βυτιοφορέων ΔΧ, ικανοποιώντας συγκεκριμένα κομματικά συμφέροντα της Ν.Δ. και λειτουργώντας σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος».
Η Ομοσπονδία των Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας, μάλιστα, ζητά να παρέμβει άμεσα τόσο ο πρωθυπουργός, Λουκάς Παπαδήμος, όσο και τα κόμματα αλλά και η Βουλή για «να πάψει αυτό το θέατρο του παραλόγου».
Σύμφωνα με την τροπολογία Βορίδη οι άδειες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης που έχουν βγει μέχρι να τεθεί σε ισχύ ο νόμος Ρέππα, δηλαδή μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010, «δεν μπορούν να μετατραπούν σε άδειες βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και θερμής ασφάλτου μέχρι τη λήξη της μεταβατικής περιόδου που ορίζεται η 27η Ιανουαρίου 2020».
Ο συγκεκριμένος περιορισμός δεν ισχύει για τις άδειες φορτηγών ΔΧ που τίθενται σε κυκλοφορία στο όνομα μεταφορικών επιχειρήσεων που λειτουργούν και διαθέτουν άδεια οδικών μεταφορών.
Η ΟΦΑΕ σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για «φωτογραφική διάταξη», η οποία αποτελεί «πληρωμή επιταγής που έχει ως εκδότη συγκεκριμένα στελέχη του κόμματος της ΝΔ από τον τομέα Μεταφορών και συντεχνιών που πρόσκεινται στο συγκεκριμένο κόμμα».





