Τα δεδομένα της αγοράς ανατράπηκαν με τη ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Βασική αιτία η σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων σε ποσοστό 30% έως και 50% (σε περιπτώσεις προσφορών και εκπτώσεων), που πετυχαίνει ο αγοραστής «σερφάροντας».
Ακόμη και οι δαπανηρές και ψυχοφθόρες διαδικασίες επιστροφής του ελαττωματικού προϊόντος, οι οποίες οφείλονταν στους κανονισμούς της κάθε εταιρείας και στη διαφορετικότητα της νομολογίας της χώρας (όπου εδρεύει η κάθε εταιρεία), αναμένεται σύντομα να εκλείψουν για τις on line αγορές.
Η νέα ευρωπαϊκή οδηγία περί προστασίας των καταναλωτών, που ψηφίστηκε πρόσφατα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αποσαφηνίζει και απλουστεύει τις διαδικασίες για το εξ αποστάσεως εμπόριο. Ισχύει για τους καταναλωτές σε όλη την ΕΕ και ειδικά για τις αγορές από άλλη χώρα και αποτελεί μεγάλο βήμα για την ανάπτυξη της ενιαίας εσωτερικής αγοράς.
Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η οδηγία έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από το καταναλωτικό κοινό, αλλά και τις επιχειρήσεις, αφού η εφαρμογή θα ωφελήσει και τις δύο πλευρές. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Καταναλωτών, Γιώργος Λεχουρίτης, αναφερόμενος στη ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και στη δυναμική της ευελιξίας αυτών των αγορών, χαρακτήρισε την οδηγία για την προστασία των καταναλωτών ως τη σημαντικότερη εξέλιξη στον τομέα του κοινοτικού εμπορίου.
πηγή: techit.gr