http://www.mrkteo.gr/

Σάββατο

Όλγα Κεφαλογιάννη... “Ο Καραμανλής δεν χρειάζεται κανέναν μας να τον προστατεύει” !

Συνέντευξη στον Κώστα Λασκαράτο
 
«Ο Καραμανλής είχε το θάρρος να παραδεχτεί λάθη ακόμη και όταν ήταν πρωθυπουργός. Δεν χρειάζεται κανέναν μας ούτε να τον προστατεύει ούτε να τον υπερασπίζεται…»
αναφέρει η τομεάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της ΝΔ, τονίζοντας πως ήταν άλλες οι συνθήκες της...
 εποχής που αποφασίστηκε η απογραφή.
Η Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλά ακόμη για τις δημοσκοπήσεις, το Ζάππειο 2 αλλά και τον τουρισμό.

«Τέλος στο αυτομαστίγωμα» ζήτησε εσχάτως ο ίδιος ο Αντώνης Σαμαράς, ωστόσο, το ίδιο το κόμμα, επισήμως, προσέθεσε ένα ακόμη κομμάτι στο πάζλ της αυτοκριτικής με την «αποκήρυξη» της απογραφής. Τόσους μήνες χρειαστήκατε για να αντιληφθείτε ότι δεν συμφωνούσατε με αυτή την πολιτική; Διότι η χρονική συγκυρία αυτής της θέσης δεν είναι εύκολα κατανοητή…

Η παρελθοντολογία δε βοηθά σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία. Οδηγεί σε μια ατέρμονη αλληλο-απόδοση ευθυνών. Την αυτοκριτική μας την έχουμε κάνει, όπως οφείλαμε εξάλλου. Τώρα πρέπει να ρίξουμε το βάρος στο πως θα συμβάλλουμε στην εθνική προσπάθεια για έξοδο από την κρίση. Να βρούμε πως θα βγούμε από το τούνελ της ύφεσης. Δυστυχώς, όπως δείχνουν τα πράγματα, οι όποιες προσπάθειες έχουν γίνει ως τώρα από την Κυβέρνηση δεν έχουν αποδώσει. Έχει πέσει τελείως έξω στους στόχους και τις προβλέψεις της. Τα μέτρα που παίρνει, βυθίζουν την οικονομία πιο βαθιά στη μαύρη τρύπα. Μοιάζει να είναι τελείως ασυντόνιστη, αδύναμη, χωρίς προσανατολισμό. Απορώ πραγματικά, πως κανένα από τα στελέχη της δεν υποψιάζεται καν τι συμβαίνει στην αγορά. Πως κανείς δεν ακούει την αγωνία της κοινωνίας. Πως μπορούν να λένε, ότι η ανάκαμψη άρχισε, τη στιγμή που τα λουκέτα μπαίνουν το ένα μετά το άλλο, επιχειρήσεις κλείνουν, η ανεργία καλπάζει και τα νοικοκυριά γίνονται φτωχότερα. Είναι πράγματι αδιανόητος ο στρουθοκαμηλισμός του ΠΑΣΟΚ.

Η ΝΔ, δια του εκπροσώπου της, χρεώνει την απογραφή αποκλειστικά στον Γιώργο Αλογοσκούφη, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει αγαστές σχέσεις με τον Κώστα Καραμανλή. Δεν είναι πιο προσβλητικό για τον πρώην αρχηγό σας, να τον εξαιρείτε από μια κεντρική πολιτική επιλογή εκείνης της περιόδου;

Άλλες οι συνθήκες, άλλα τα δεδομένα της εποχής που αποφασίστηκε η απογραφή. Ίσως να ήταν και άλλος ο αρχικός στόχος, και άλλο το τελικό αποτέλεσμα με βάση τον τρόπο που έγινε. Ο Καραμανλής είχε το θάρρος να παραδεχτεί λάθη ακόμη και όταν ήταν πρωθυπουργούς. Δεν χρειάζεται κανένα μας ούτε να τον προστατεύει ούτε να τον υπερασπίζεται.

Ο κόσμος πιστεύει πάντως ότι η ΝΔ, αποτάσσει κομμάτι-κομμάτι το παρελθόν της όσο βλέπει χαμηλά τις δημοσκοπικές πτήσεις. Σας προβληματίζει αλήθεια, ότι απέναντι σε μια κυβέρνηση που έχει λάβει πρωτοφανούς σκληρότητας μέτρα, η παράταξή σας, δεν φαντάζει στη συνείδηση των ψηφοφόρων ως πρόταση-ελπίδας;

Η ΝΔ δεν έχει λόγο να αποτάσσει το παρελθόν της. Αν το έκανε, θα ήταν σαν να απορρίπτει τον ίδιο τον εαυτό της. Είναι μια μεγάλη παράταξη, η οποία έχει προσφέρει πολλά στον τόπο. Έχει παρελθόν, παρόν και μέλλον. Όπως φροντίζει για το παρόν και το μέλλον της, έτσι προσπαθεί και να αξιοποιεί το παρελθόν της. Αν έχουν γίνει λάθη, μαθαίνουμε από αυτά. Δεν γυρνάμε την πλάτη. Ο κόσμος το βλέπει. Αναγνωρίζει την προσπάθεια που γίνεται και συμμετέχει σε αυτή. Απόδειξη, η πρωτοφανής συμμετοχή στην εκλογή του Προέδρου, κ. Σαμαρά. Εγώ αυτό βλέπω. Και αυτό με κάνει αισιόδοξη για το μέλλον και της παράταξης, και της χώρας. Όχι τα δημοσκοπικά ευρήματα, τα οποία παρεμπιπτόντως τελευταία είναι και θετικότερα.

Ζάππειο 2. Γιατί τόσες τυμπανοκρουσίες; Αλλά και γιατί τέτοια μυστικότητα; Ακόμη και η ημερομηνία διεξαγωγής του, αποτέλεσε γρίφο επί μακρόν... Χρειάζονται επικοινωνιακά τερτίπια, όταν υπάρχει πραγματικά ολοκληρωμένο -όπως λέει η ΝΔ- πρόγραμμα εξόδου από την κρίση;

Να σας θυμίσω ότι σχεδόν ένα χρόνο πριν, όταν ο Αντώνης Σαμαράς παρουσίασε τις προτάσεις της ΝΔ στο Ζάππειο, κανείς, ούτε η κυβέρνηση ούτε τα ΜΜΕ έδωσαν τη δέουσα σημασία. Γι’ αυτό και δεν έφτασαν τα μηνύματα και οι προτάσεις μας στους πολίτες, με την ένταση που θέλαμε. Παρόλο που και δουλεμένες προτάσεις είχαμε, και πολύτιμο χρόνο θα είχαμε κερδίσει αν αξιοποιούνταν όλες ή κάποιες από αυτές. Το επικοινωνιακό ‘περιτύλιγμα’ του Ζαππείου 2 λοιπόν είναι μάλλον αναγκαίο, για να αποφύγουμε μια παρόμοια κατάληξη. Το θεωρώ θετικό, ότι αναμένεται με ενδιαφέρον και από την κοινωνία και από τα ΜΜΕ και από τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις. Ελπίζω η κυβέρνηση να μην φερθεί πάλι μικρόψυχα. Να συζητήσει τις προτάσεις μας και να τις αξιοποιήσει. Να δείξει ότι εννοεί τις εκκλήσεις της για εθνική συνεννόηση και συνεργασία στην έξοδο από την κρίση.

Στον δικό σας τομέα, στον τουρισμό, οι προβλέψεις είναι για εφέτος αισιόδοξες. Μήπως έκανε τελικά καλή δουλειά, ο αρμόδιος υπουργός, ο κύριος Γερουλάνος, που πρέπει να την αναγνωρίσετε;

Προσέξτε, άλλο τα αποτελέσματα να είναι θετικά επειδή η διεθνής συγκυρία και ο ιδιωτικός τομέας λειτούργησαν ευνοϊκά, και άλλο επειδή προκύπτουν από τη δουλειά που γίνεται από πλευράς υπουργείου. Αν συνέβαινε το δεύτερο, σαφώς θα το αναγνωρίζαμε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Δε συμβαίνει όμως. Η Ελλάδα διανύει τη δεύτερη χρονιά της χωρίς καμία επικοινωνιακή στρατηγική, χωρίς καμπάνια και μήνυμα για την προβολή της, ως προορισμού. Το αρμόδιο υπουργείο δεν έχει φέρει στην Βουλή ούτε ένα νομοθέτημα για τον τουρισμό. Με τα ημίμετρα της δήθεν άρσης του καμποτάζ αποτρέπει τις ξένες εταιρείες να επενδύσουν στην κρουαζιέρα στην χώρα μας και μας θέτουν εκτός του προγραμματισμού τους μέχρι το τέλος του 2012. Επιπλέον, έχει μπλοκάρει το χωροταξικό του τουρισμού και άρα αναβάλλονται επ’ αόριστον οι τουριστικές επενδύσεις, ενώ δεν γίνεται τίποτα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ρευστότητας στην αγορά. Με άλλα λόγια, τα φετινά θετικά αποτελέσματα καλώς να έρθουν για να ανασάνει η οικονομία και η κοινωνία. Όμως, δεν μπορούμε να αποδώσουμε εύσημα στη σημερινή Κυβέρνηση, που δεν κάνει ούτε τα στοιχειώδη, προκειμένου να ενισχύσει τη συνδρομή του τουρισμού στην έξοδο από την κρίση.

Εσείς κάνετε διαρκώς περιοδείες στα νησιά αλλά και στην ηπειρωτική Ελλάδα. Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν αλλά και ποια τα βασικότερα πλεονεκτήματα που οφείλουμε να αναδείξουμε;

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η έλλειψη ή η ανεπάρκεια σε τουριστικές υποδομές. Σε πολλές περιοχές τα αεροδρόμια είναι παρωχημένα και αδυνατούν να καλύψουν τις σημερινές ανάγκες. Και αναφέρομαι σε περιοχές όπως είναι ακόμα και η Κρήτη και η Κέρκυρα, που βασίζονται στην αερομεταφορά για την πρόσβαση των επισκεπτών. Υπάρχει βέβαια και έλλειψη σε ειδικές τουριστικές υποδομές, όπως είναι οι μαρίνες και τα γήπεδα γκολφ για παράδειγμα, που θα μπορούσαν να προσελκύσουν τον τουρισμό υψηλού εισοδήματος, που θα θέλαμε να έχουμε στην Ελλάδα. Μεγάλο πρόβλημα είναι και η συρρίκνωση της τουριστικής περιόδου. Άλλο μεγάλο θέμα είναι και η στήριξη της επιχειρηματικότητας. Οι επιχειρηματίες του τουρισμού έχουν να λάβουν από το κράτος μεγάλα ποσά σε επιστροφές ΦΠΑ από επενδύσεις τους. Και βέβαια, υπάρχει το μεγάλο θέμα της έλλειψης προβολής, τόσο σε κεντρικό, όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, για την ανάδειξη των ιδιαίτερων δυνατοτήτων τουρισμού σε κάθε περιοχή της χώρας. Τα βασικότερα πλεονεκτήματα της χώρας μας είναι ως γνωστόν το ήπιο κλίμα όλο το χρόνο, η πολιτιστική κληρονομιά και το μοναδικό, πλούσιο σε εναλλαγές φυσικό τοπίο, που επιτρέπει την ανάπτυξη τόσο πολλών, διαφορετικών μορφών τουρισμού.

Ποια είναι η εικόνα που εκτιμάτε ότι έχουν οι ξένοι για την Ελλάδα; Απέχει πολύ από την πραγματική; Χρειάζεται να πεισθούν εκ νέου ότι αξίζει να την επισκεφθούν;

Δυστυχώς η χώρα μας δεν έχει πολύ καλά ποσοστά σε «επαναλαμβανόμενους» επισκέπτες. Ναι μεν είμαστε ελκυστικός προορισμός, αλλά ότι τελικά αυτό που προσφέρουμε δεν είναι ανάλογο των προσδοκιών και άρα δεν είναι επαρκές σε μια εποχή τόσο έντονου ανταγωνισμού. Χρειάζεται βελτίωση της υπηρεσίας που παρέχουμε τόσο στην υποδομή όσο και στο ανθρώπινο δυναμικό, αν θέλουμε οι επισκέπτες να έρχονται ξανά και ξανά. Χρειάζεται πρωτίστως, να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα της προηγούμενης χρονιάς, όπου απεργίες, διαδηλώσεις, αποκλεισμοί λιμανιών, ιστορικών μνημείων επί μήνες έκαναν το γύρο του κόσμου, δημιουργώντας την εντύπωση ότι η Ελλάδα είναι ‘ξέφραγο αμπέλι’. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να δοθεί βάρος στην επικοινωνία. Να υπάρξει μια νέα στρατηγική για την προώθηση και προβολή της χώρας, η οποία να μετατρέπει τα αρνητικά σε θετικά. Να βγάζει ελκυστικά για την αγορά μηνύματα, χωρίς να εγκλωβίζεται σε πρόσκαιρες αδυναμίες. Παράδειγμα τέτοιας πρακτικής, εφαρμόστηκε πρόσφατα στην Αίγυπτο. Εκεί, ήρθαν τα πάνω κάτω. Ανατράπηκε το καθεστώς μετά από εβδομάδες βίαιων και μαζικών κινητοποιήσεων. Και όμως οι Αιγύπτιοι δεν παρέδωσαν. Κεφαλαιοποίησαν υπέρ τους την κρίση και ‘έχτισαν’ καμπάνια για τον τουρισμό επάνω σε αυτή, με μήνυμα “Make free Egypt your destination”. Αυτά είναι ώριμα αντανακλαστικά αγοράς. Όχι η αδράνεια και οι καθυστερήσεις που βλέπουμε να συμβαίνουν εδώ. 
πηγή: www.newscode.gr
Share:
http://ikivotos.gr/

Advertisement