Με αναστολή εργασιών απειλείται όλο το έργο της Ολυμπίας Οδού, εάν οι τράπεζες έστω και την τελευταία στιγμή δεν συναινέσουν στην συνέχιση της χρηματοδότησης που έχει σταματήσει από τα τέλη Δεκεμβρίου
. Την ίδια στιγμή σταματημένα είναι εδώ και 1,5 μήνα τα έργα στην Ιόνια Οδό που συνδέει το Αντίρριο με τα Γιάννενα ενώ στον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) μόνο ένα από τα τέσσερα εργοτάξια της Τέρνα στον κόμβο της Καρδίτσας είναι ανοικτό και αυτό υπολειτουργεί καθώς οι Ισπανικές εταιρείες έχουν κατεβάσει ρολά από καιρό.
Στον αυτοκινητόδρομο έχουν μείνει σύμφωνα με τον Πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων κ. Δημήτρη Κάβουρα περί τους 40 εργατοτεχνίτες. Όλοι οι υπόλοιποι έχουν απολυθεί. Προς το παρόν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα καθώς η πρόταση της κυβέρνησης να βρεθεί μια ενδιάμεση λύση χρηματοδότησης μέχρι να οριστικοποιηθεί το πλαίσιο της νέας συμφωνίας που θα χρειαστεί μήνες, δεν συναντά ευήκοα ώτα.
Οι τράπεζες ζητούν εγγυήσεις από το δημόσιο για την βιωσιμότητα των έργων και επιδιώκουν οριστικές λύσεις για τα έργα, οι οποίες να διασφαλίζουν ότι θα πάρουν πίσω τα χρήματα που έχουν χορηγήσει. Υπό αυτό το πρίσμα και παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι στο τέλος θα βρεθεί λύση έστω και με τις πλάτες του δημοσίου, τα έργα κρέμονται σε μία λεπτή κλωστή. Και ενώ οι συμβάσεις βουλιάζουν τα διόδια εισπράττονται κανονικά!
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ολυμπία Οδός για πρώτη φορά προχθές, προσπάθησε να συνδέσει την συμφωνία με τις τράπεζες με το κίνημα «Δεν Πληρώνω», λέγοντας ότι όσο οι μπάρες θα σηκώνονται, εκείνες θα διστάζουν να «εμπιστευτούν» τα έργα και επομένως να τα χρηματοδοτήσουν.
Παίζουν και ημερομηνίες για την αναστολή
Πληροφορίες μέσα από τα σωματεία εργαζομένων της Vinci στην Κορίνθου-Πατρών αναφέρουν ότι εδώ και λίγες μέρες διακινούνται συγκεκριμένες ημερομηνίες για αναστολή εργασιών με ορόσημο την 27η Απριλίου. Πρόκειται για εφιαλτικό σενάριο που όμως δε αποκλείουν πηγές της κοινοπραξίας και συνδέουν την ημερομηνία με την καταβολή ΦΠΑ από το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο όμως θεωρείται προσωρινή λύση και σίγουρα δεν επιλύει τα σοβαρά χρηματοδοτικά προβλήματα του αυτοκινητοδρόμου.
Τις ανησυχίες των εργαζομένων επιτείνει η εντολή που δόθηκε χθες στα εργοτάξια της Vinci να κλείσουν με πόρτες τα τούνελ του έργου, που είναι τα μόνα έργα που προχωρούσαν με εντατικούς ρυθμούς τους τελευταίους μήνες. Πρόσφατα μάλιστα μέσα στα τούνελ κατασκευάστηκαν και μπάρες για να αποφεύγονται ατυχήματα διερχόμενων αυτοκινήτων και φορτηγών.
Όλες αυτές οι προετοιμασίες υποδηλώνουν σύμφωνα με τον Πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων η «Γαλαρία» κ. Θεόδωρο Τσελεπή ότι η κοινοπραξία ετοιμάζεται να κατεβάσει ρολά. Όπως εξηγεί η εξέλιξη αυτή «βολεύει» την Ολυμπία Οδό, η οποία θα πάψει να πληρώνει περίπου 2.500 εργαζόμενους που είναι όσοι έχουν απομείνει μετά το «τσεκούρι» των τελευταίων μηνών. «Διαφορετικά διαπραγματεύεσαι με 2.500 απολυμένους» επισημαίνει ο κ. Τσελεπής και τονίζει όταν το έργο θα ξεκινήσει θα προσλάβει όσους χρειάζεται με επιχειρησιακές συμβάσεις.
πηγή: Πρώτο Θέμα
. Την ίδια στιγμή σταματημένα είναι εδώ και 1,5 μήνα τα έργα στην Ιόνια Οδό που συνδέει το Αντίρριο με τα Γιάννενα ενώ στον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) μόνο ένα από τα τέσσερα εργοτάξια της Τέρνα στον κόμβο της Καρδίτσας είναι ανοικτό και αυτό υπολειτουργεί καθώς οι Ισπανικές εταιρείες έχουν κατεβάσει ρολά από καιρό.
Στον αυτοκινητόδρομο έχουν μείνει σύμφωνα με τον Πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων κ. Δημήτρη Κάβουρα περί τους 40 εργατοτεχνίτες. Όλοι οι υπόλοιποι έχουν απολυθεί. Προς το παρόν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα καθώς η πρόταση της κυβέρνησης να βρεθεί μια ενδιάμεση λύση χρηματοδότησης μέχρι να οριστικοποιηθεί το πλαίσιο της νέας συμφωνίας που θα χρειαστεί μήνες, δεν συναντά ευήκοα ώτα.
Οι τράπεζες ζητούν εγγυήσεις από το δημόσιο για την βιωσιμότητα των έργων και επιδιώκουν οριστικές λύσεις για τα έργα, οι οποίες να διασφαλίζουν ότι θα πάρουν πίσω τα χρήματα που έχουν χορηγήσει. Υπό αυτό το πρίσμα και παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι στο τέλος θα βρεθεί λύση έστω και με τις πλάτες του δημοσίου, τα έργα κρέμονται σε μία λεπτή κλωστή. Και ενώ οι συμβάσεις βουλιάζουν τα διόδια εισπράττονται κανονικά!
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ολυμπία Οδός για πρώτη φορά προχθές, προσπάθησε να συνδέσει την συμφωνία με τις τράπεζες με το κίνημα «Δεν Πληρώνω», λέγοντας ότι όσο οι μπάρες θα σηκώνονται, εκείνες θα διστάζουν να «εμπιστευτούν» τα έργα και επομένως να τα χρηματοδοτήσουν.
Παίζουν και ημερομηνίες για την αναστολή
Πληροφορίες μέσα από τα σωματεία εργαζομένων της Vinci στην Κορίνθου-Πατρών αναφέρουν ότι εδώ και λίγες μέρες διακινούνται συγκεκριμένες ημερομηνίες για αναστολή εργασιών με ορόσημο την 27η Απριλίου. Πρόκειται για εφιαλτικό σενάριο που όμως δε αποκλείουν πηγές της κοινοπραξίας και συνδέουν την ημερομηνία με την καταβολή ΦΠΑ από το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο όμως θεωρείται προσωρινή λύση και σίγουρα δεν επιλύει τα σοβαρά χρηματοδοτικά προβλήματα του αυτοκινητοδρόμου.
Τις ανησυχίες των εργαζομένων επιτείνει η εντολή που δόθηκε χθες στα εργοτάξια της Vinci να κλείσουν με πόρτες τα τούνελ του έργου, που είναι τα μόνα έργα που προχωρούσαν με εντατικούς ρυθμούς τους τελευταίους μήνες. Πρόσφατα μάλιστα μέσα στα τούνελ κατασκευάστηκαν και μπάρες για να αποφεύγονται ατυχήματα διερχόμενων αυτοκινήτων και φορτηγών.
Όλες αυτές οι προετοιμασίες υποδηλώνουν σύμφωνα με τον Πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων η «Γαλαρία» κ. Θεόδωρο Τσελεπή ότι η κοινοπραξία ετοιμάζεται να κατεβάσει ρολά. Όπως εξηγεί η εξέλιξη αυτή «βολεύει» την Ολυμπία Οδό, η οποία θα πάψει να πληρώνει περίπου 2.500 εργαζόμενους που είναι όσοι έχουν απομείνει μετά το «τσεκούρι» των τελευταίων μηνών. «Διαφορετικά διαπραγματεύεσαι με 2.500 απολυμένους» επισημαίνει ο κ. Τσελεπής και τονίζει όταν το έργο θα ξεκινήσει θα προσλάβει όσους χρειάζεται με επιχειρησιακές συμβάσεις.
πηγή: Πρώτο Θέμα